Éljen a gabona!

A reformtáplálkozás alapja a gabona, melynek sokkal több fajtája létezik, mint amennyit ma fogyasztunk. Ideje újra felfedezni a tápanyagokban, rostokban, vitaminokban gazdag kölest, kukoricát, hajdinát és zabot, melyek nagyanyáink konyhájában alapélelmiszernek számítottak.

Hajdinával töltött hagyma

Hozzávalók 4 személyre: 4 nagy fej lilahagyma, 10 dkg hajdina, 10 dkg tehéntúró, 1 tojás, 5 dkg reszelt sajt, 1 gerezd fokhagyma, 7,5 dl zöldség erőleves, olívaolaj, petrezselyem, só

A megtisztított, egészben hagyott hagymát sós vízben 10 percig főzzük. Tetejét levágjuk, belsejét kikaparjuk úgy, hogy fél cm vastag fala maradjon. A belsejét apróra vágjuk. A hajdinát hideg vízzel leöblítjük, majd 5 dl zöldség erőlevesben 15 percig főzzük. Összekeverjük az apróra vágott petrezselyemmel, a túróval, tojással, zúzott fokhagymával, a hagyma összevágott belsejével és a sajt felével. A hagyma üregébe töltjük, visszatesszük a “kalapot” és lábosba helyezzük. Felöntjük a maradék levessel, meglocsoljuk az olajjal és fedő alatt 20 percig pároljuk. Szűrőkanállal kiemeljük, a tetejét levesszük, és meghintjük a maradék sajttal.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>